Projecten

PROJECTEN

Bij stichting Blij Groessen hebben we verschillende projecten waarbij we uw hulp kunnen gebruiken. De nadruk ligt op het verbouwen van voedsel voor de voedselbank. Verder zijn er nog tractoren en oldtimers die regelmatig wat onderhoud nodig hebben. Zo is er voor iedere vrijwilliger wel iets dat past bij zijn of haar interesses.

GROENTEN VERBOUWEN

De nadruk ligt op het verbouwen van groenten voor de voedselbank. Hierbij komen onder andere zaaien, verspenen, verplanten en oogsten kijken. Verder is het erg belangrijk het land vrij te houden van onkruid.

OLDTIMER TRACTOREN

Het restaureren van diverse oldtimers.

Deze projecten zijn erg leerzaam.

Verschillende vaardigheden komen hier  bij kijken, zoals lassen, schuren, plamuren en spuiten.

LANDBOUWWERKTUIGEN

De werktuigen en gereedschappen

die we op het land gebruiken hebben

regelmatig onderhoud of reparatie

nodig. Dit doen we allemaal zelf.

Ook nostalgische werktuigen

worden gerestaureerd.

FIETSEN OPKNAPPEN

We repareren en restaureren regelmatig fietsen. Deze worden weer weggegeven aan de mensen die deze het hardst kunnen gebruiken.

OLDTIMER AUTO'S

Het restaureren van diverse oldtimers.

Deze projecten zijn erg leerzaam.

DIEREN VERZORGEN

Op ons erf verblijven diverse dieren zoals kippen, eenden en konijnen, Kat Minoes en hond Timo zal je ook regelmatig tegenkomen. Bij de verzorging van deze dieren kunnen we altijd hulp gebruiken